Du vil gerne være ude i god tid. Med ’ude’, så mener jeg, at du gerne vil have det overstået med at skulle købe julegaverne. Der er jo i virkeligheden en sur pligt, som vi påtager os. Alle i familien skal have en julegave. Og du skal sidde der og gætte, hvad de ønsker sig – og købe ind. Det er lidt irriterende.
Bedre beskrivelser
Du ville ønske, at mange af de webshops, som du ser forskellige produkter hos, var lidt bedre til at lave nogle gode beskrivelser af de produkter, de sælger. Ok, du ved godt, at det er en stor opgave for en lille webshop. Men alligevel. Lidt flere oplysninger end bare en pris og en note om at produktet findes i andre farver, ville være velkommen.
Du ser dig derfor nødsaget til at skulle ringe op til webshoppen for at få mere at vide om et produkt, du er interesseret i at købe. Og bliver der svaret, når du ringer op? Selvfølgelig ikke. Du får en venlig stemme i øret, som fortæller dig, at du er nummer 7 i køen – og at du derfor skal vente. Venligst.
Hvorfor ikke have Live Chat?
Tak, tænker du. Du ved godt, at der ikke bliver svaret på dit opkald. Og du har efterhånden lært, at du har bedre chancer for, at du vil få svar på dine spørgsmål, hvis du kontakter webshoppen via deres Live Chat. Så det gør du. Du skriver dit spørgsmål ned i den der lille boks, der popper op et eller andet sted på webshoppens site. Du får svar – og kan derefter vurdere, om du vil købe produktet.
Live Chat for virksomheder er en super opfindelse. Men der er bare én ting, som webshops skal lære: De skal fortælle dig – via deres Live Chat, om de er online eller ikke. Fordi du gider ikke vente på at få svar dagen efter, at du har skrevet til dem.